نگاهی به تاریخچه ی طراحی پورشه توسط فردیناند پورشه + جشنواره

تا حالا چیزی در مورد کسی که پورشه را برای اولین بار طراحی کرد شنیدی؟طراح اتریشی به نام فردیناند پورشه که علاقه ی شدیدی به طراحی و ساخت اتومبیل داشت در سال ۱۹۳۳ اولین اتومبیل پورشه را با موتور ۱۶ سیلندر ۵/۴ لیتری ساخت.

فردیناند پورشه
فردیناند پورشه
اولین طراحی فردیناند پورشه

در اواسط دهه ۱۹۳۰ شرکت پورشه و مشخصاً فردیناند پورشه ، از سوی دولت آلمان نازی، برای طراحی نخستین اتومبیل فولکس‌واگن، دعوت به‌کار شد، این خودرو، فولکس‌واگن بیتل نام داشت، که امروزه به‌عنوان یکی از موفق‌ترین اتومبیل‌های تولید شده در تاریخ خودروسازی شناخته می‌شود.

قرارداد پورشه با Auto Union در سال ۱۹۳۸ به اتمام رسید و او بیشتر وقت خود را صرف طراحی ماشین آلات جنگی کرد. با پایان جنگ، پدر و پسر به اسارت فرانسوی ها درآمدند.پس از آزادی سعی کرد تا کارخانه پدری خود را بازسازی کند ولی از سوی نیروهای اشغالگر منع شد.

در سال ۱۹۴۸  فولکس واگن خودش می‌توانست خودروها را تولید کند و فری به این فکر افتاد که یک خودروی اسپرت کوچک بسازد. Porsche Type 356 اولین اتومبیلی بود که به نام پورشه مزین گشت. ۳۵۶ که با وزن تنها ۵۳۵ کیلوگرم می‌توانست به سرعت ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت برسد. تا امروز همه طراحی‌های پورشه بر اساس همین خودرو بوده است.

فردیناند پورشه
نخستین ماشین تولید شده پورشه است، که در واقع نمونه اولیه مدل مشهور پورشه ۹۱۱ به‌شمار می‌آید

فری در سال ۱۹۴۹ به اشتوتگارت برگشته و کارخانه پورشه را در آنجا بنیان نهاد.فری برای کارخانه خود آرم شهر اشتوتگارت را انتخاب کرد.

فردیناند پورشه در سن ۷۵ سالگی در سال ۱۹۵۱درگذشت اما پورشه شروع کرد به ساخت خودروهایی فقط برای مسابقه و موفقیت‌های بسیاری کسب کرد. در سال ۱۹۶۴ بود که سری پورشه ۹۱۱ کلاسیک به بازار وارد شد. در همان سال مدل پورشه کاررا جی‌تی‌اس کوپه به‌عنوان نخستین اتومبیل با اتاق غیر فلزی نیز عرضه گردید.

تولیدات پورشه از اویل دهه ۱۹۷۰ روز به روز پیشرفته‌تر می‌شدند، خصوصیتی که امروز هم یکی از سیاست‌های تولید این شرکت اتومبیل‌سازی به‌شمار می‌آید.

پورشه پس از دوران فردیناند پورشه

شرکت پورشه در سال ۱۹۶۳ اولین مدل از سری پورشه ۹۱۱ را که در مسابقات اتومبیلرانی موفقیت‌های غیرمنتظره‌ای را به‌دست آورده بود، ارائه کرد. مدل ۹۱۱ که یک اتومبیل ۶ سیلندر موتور عقب بود، به‌سرعت به رقیبی سرسخت در مسابقات اتومبیلرانی تبدیل گشت.

در سال ۱۹۶۴ بود که سری پورشه ۹۱۱ کلاسیک به بازار وارد شد. در همان سال مدل پورشه کاررا جی‌تی‌اس کوپه به‌عنوان نخستین اتومبیل با اتاق غیر فلزی نیز عرضه گردید.

تولیدات پورشه از اویل دهه ۱۹۷۰ روز به روز پیشرفته‌تر می‌شدند، خصوصیتی که امروز هم یکی از سیاست‌های تولید این شرکت اتومبیل‌سازی به‌شمار می‌آید.

مهم ترین مدل های حال حاضر شرکت پورشه

پورشه ۹۹۱

پورشه ۹۹۷

پورشه باکستر

پورشه کایمن

پورشه کاین

پورشه پانامرا

پورشه ماکان

 

با شرکت در جشنواره نت رای برنده ی جایزه ی نقدی شوید

 

2 دیدگاه برای «نگاهی به تاریخچه ی طراحی پورشه توسط فردیناند پورشه + جشنواره»

  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ در t ۳:۰۸ ب.ظ
    Permalink

    شرکت پورشه آلمان از نظر من هم از نظر کیفیت هم از نظر زیبای بهترین هستند ابتکار به خرج میدن پول خوبی هم میگیرند مثل ما یک عمر دنبال پیکان بودیم بعدش پراید که اون هم از جای دیگه اول آمد توکشور ما ماهم سفت چسبیده ایم چون ارزون تر از پراید فعلا نداریم همش به جمع کردنش رو به عقب میندازیم

    پاسخ دادن
  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ در t ۴:۰۱ ب.ظ
    Permalink

    سلام من میخوام شرکت کنم ولی گزینه پاسخ دهی رو می زنم میاد باید ثبت نام کنی چطور در این جشنواره پورشه ثبت نام کنم

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *