ایرانسل، برترین ارایه دهنده خدمات تلفن همراه درکشور ، از دید کاربران نت رای

خدمات تلفن همراه :

امروزه تلفن همراه از جمله مهمترین ابزار های زندگی هر فرد است و به کمک نقش پر رنگی که در زندگی ما بازی می کند به جزیی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شده است، به طوری که طبق اطلاعات رسمی ، ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران از ۱۰۰ درصد گذشته است!

تلفن های همراه ابتدایی فقط برای برقراری تماس طراحی شده بودند ، البته امروزه به لطف پیشرفت شگرف این زمینه و ظهور امکانات جدید، تلفن های همراه امروزی که ترکیبی از گوشی های هوشمند و سیم کارت ها هستند دارای انبوهی از امکانات هستند.

اولین نسل از تلفن های همراه ( ۱G ) به صورت آنالوگ طراحی شده بود و کیفیت تماس بسیار پایینی داشت و خدماتی همچون پیام کوتاه و دسترسی به اینترنت به تدریج در نسل های بعدی اضافه شدند و به تکامل رسیدند. امروزه به لطف حضور آخرین نسل شبکه های مخابراتی در کشور ( ۴G ) کیفیت تماس ها ، پیام ها ، سرعت و دسترسی به اینترنت بهبود چشمگیری داشته است.

در همین راستا ، یک مجموعه نظر سنجی در نت رای توسط کاربران انجام شد تا نظر دیگر کاربران در رابطه با کیفیت و هزینه تماس ، پیامک و اینترنت ارایه شده توسط اپراتور های فعال در کشور، مشخص شود.

نظرسنجی :

این مجموعه از نظر سنجی ها به صورت مجزا برای ۳ بخش تماس، پیامک و اینترنت (دیتا) به مدت ۲۰ روز بین اپراتور های فعال کشور ( همراه اول ، ایرانسل ، رایتل و تالیا ) در سامانه نت رای، در کانال دنیای موبایل برگزار شدند و تقریبا در هر کدام ۱۵۰۰ نفر شرکت کردند.

تماس:

نتایج نظرسنجی اول که در رابطه با مقایسه کیفیت خدمات و هزینه تماس اپراتور ها بود ، به شرح زیر است:

تماس

 

پیامک:

نتایج نظرسنجی دوم که در رابطه با مقایسه کیفیت خدمات و هزینه پیامک اپراتورها بود ، به شرح زیر است:

پیامک

 

اینترنت:

نتایج نظرسنجی سوم که در رابطه با مقایسه کیفیت خدمات و هزینه اینترنت (دیتا) اپراتورها بود ، به شرح زیر است:

اینترنت

ایرانسل توانست با تفاوت ۵٫۶ درصدی نسبت به همراه اول در خدمات و هزینه های تماس، تفاوت ۷٫۲ درصدی در خدمات و هزینه های پیامک و مهمتر از همه با تفاوت زیاد ۱۹٫۱ درصدی در خدمات و هزینه های دیتا پیشتاز نظرسنجی سامانه نت رای باشد. با توجه به ارتقاء نسل ۴ خدمات تلفن همراه به ۴٫۵ توسط همراه اول مشخص می شود این اپراتور در جذب مشتری دچار ضعف است و خدمات این اپراتور نتوانسته است این روند را تغییر دهد.

علاوه بر این رایتل که کار خود را در اواخر سال ۱۳۹۰ شروع کرد، توانست فقط بین ۸ الی ۱۲ درصد نظر مخاطبان را جذب کند.

با وجود این که رایتل اولین اپراتور ارائه دهنده خدمات نسل سوم تلفن همراه بود به نظر می رسد این اپراتور هم مانند همراه اول در جذب مشتری ناموفق بوده است. از طرف دیگر نشان می دهد با حضور رایتل به عنوان اولین اپراتور ارائه دهنده خدمات نسل سوم تلفن همراه دیگر رقبای این اپراتور یعنی ایرانسل و همراه اول در صدد حضور این اپراتور بودند تا خدمات خود را به نسل سوم و سپس به نسل چهارم و بالاتر ارتقاء بدهند.

  • با توجه به مطالب بالا انتظار می رود ایرانسل برای جلوگیری از ریزش مخاطبان خود باید خدمات خود را به مانند همراه اول ارتقاء دهد.
  • همراه اول نیز باید نسبت به قیمت های خود تجدید نظر کند. زیرا با وجود خدمات ارتقاء یافته این اپراتور هنوز نتوانسته است مخاطبان اپراتور رقیب را جذب نماید.
  • رایتل هم برای بالا بردن نظر مخاطبان علاوه بر تبلیغات گسترده باید به ارتقاء خدمات خود بیاندیشد.
  • شاید بتوان گفت دلیل اصلی انتخاب ایرانسل توسط مخاطبان وجود هزینه های پایین خدمات نسبت به اپراتورهای دیگر است.

 

— نویسنده: سعید اکرمی

 

برای مشاهده نتایج مربوط به مقایسه خدمات و هزینه تماس کلیک کنید

برای مشاهده نتایج مربوط به مقایسه خدمات و هزینه پیامک کلیک کنید

برای مشاهده نتایج مربوط به مقایسه خدمات و هزینه اینترت (دیتا) کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *